mskilled for the future voor bedrijven

Skilled for the future

Managen strategische skill gap

  1. Bepalen van kritieke skills
  2. Objectief meten van de actuele competentievoorraad van de organisatie: zicht op de strategische skill gap
  3. Strategie bepalen hoe deze skill gap te dichten
  4. Support om skill gap gericht te beheersen

Door de snelle en continue ontwikkelingen van techniek en data worden er hogere eisen aan medewerkers gesteld en andere competenties gevraagd. De meeste organisaties beschikken onvoldoende over deze nieuwe, essentiële competenties. Samen met de voor de organisatie kritische benodigde skills levert dit: de skill-gap. Het tijdig beschikken over deze nieuwe competenties wordt bepalend voor de concurrentiepositie van de organisatie en is daarmee van strategisch belang. Gezien de impact van deze veranderingen in omvang en het continue karakter, is het aantrekken van mensen met de gevraagde competenties van buiten de organisatie volstrekt onvoldoende om de problematiek op te lossen. Organisaties zullen hun huidige medewerkers moeten bij- en omscholen. De huidige aanpak van inzicht krijgen in de skill-gap, leren en ontwikkelen blijkt binnen veel organisaties ongeschikt voor het overbruggen van de skill-gap. Er is een nieuwe systematiek nodig voor een effectieve ontwikkeling van human capital. Het alleen aanbieden van nieuwe kennis via een content leverancier is een veel gekozen strategie maar is absoluut onvoldoende voor het realiseren van de strategie.

Structureel hogere teamperformance

        1. Definiëren heldere taken, rollen en skills voor de business
        2. Accuraat meten actuele status van de team performance, Inzicht in de skills, kwaliteiten en talenten van de teamleden
        3. Support voor het leren van elkaar in de praktijk

        Teams en hun prestatie worden steeds belangrijker. Zo ook de individuele rol-bijdrage die iemand gedurende een periode heeft. Afhankelijk van de context van het team, de samenstelling en de aard van de business is de performance goed te sturen. 

        Waar altijd heldere doelen of missie nodig zijn, de verdeling van de individuele verantwoordelijkheden binnen het team helder moet zijn, is het hebben en tonen van eigenaarschap een cruciale schakel. Onderling respectvol met elkaar omgaan is noodzakelijk om constructief te communiceren en samen te werken. Zonder deze verbinding gaan mensen elkaar vermijden, ontwikkelen ze een gevoel van onveiligheid waardoor ze slechter gaan presteren. Helaas meer aan de orde van de dag dan gewenst. 

        Zonder veilige omgeving geen goede feedback. De basis voor goed functionerende teams is onderling vertrouwen en een goede communicatie. Juist deze "soft skills" zijn zeer goed met bewustzijn te ontwikkelen zijn. Ook voor de leiders in de teams, ook in veranderde tijden. .

        Met onze partners geven we uw teams inzicht in de onderliggende essentiële factoren voor een goede performance. Afhankelijk van wat voor een betere performance nodig is, wordt een passend traject afgesproken. Optimale impact met de juiste effort.

        Medewerkers gericht en betrokken ontwikkelen

                1. Gevalideerd meten hoe goed iemand al is in de rol of het (functie)profiel waar hij/zij in werkt
                2. Inzicht in de nodige skills en ontwikkelambitie
                3. Support voor actief leren in de praktijk
                4. De ontwikkelvoortgang staat transparant in het SkillPaspoort

                Het individu staat centraal in zijn of haar ontwikkeling. Niet de content van het programma, niet het curriculum van een training of opleiding maar jouw voortgang, ambitie en leervoorkeur. Op basis van hoe goed iemand al is en wat hij of zij wil leren wordt heel gericht het voor geschikte materiaal en leerpad gezocht. Dit is de basis voor praktisch leren in de praktijk op het moment dat het past.

                MijnSkillPaspoort levert een learning experience ecosysteem voor het faciliteren van het individuele leerproces. Afgestemd op concrete persoonlijke leerdoelen, leervoorkeur en het skill-niveau van elke medewerker.  Dagelijks leren in de praktijk met kleine stappen.