Onze filosofie
Wij geloven dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen professionele ontwikkeling.
Om dit mogelijk te maken is inzicht in het niveau en ontwikkeling van de (onderliggende) vaardigheden cruciaal.
Daarom hebben wij het enige objectieve onafhankelijke
Skill Referentie Framewerk ontwikkeld.
Internationaal erkend en wereldwijd beschikbaar gemaakt.
Met succes.
Een zinvolle maatlat.
De realiteit van de dag
You can't report what you can't measure
Ik wil wel ontwikkelen maar weet niet concreet wat en hoe
Het meeste van de e-learning past niet bij mij. Seen it, Been there!
De jaarlijkse beoordelingsgesprekken. Wat een inhoudsloze en tijdrovende bedoeling!
Die competenties: mooie theorie; in de praktijk kan ik er weinig mee
Veel trainingstrajecten hebben een rendement van nog geen 16%
Er is geen samenhang tussen de training en de praktijk!
Ik wil wel ontwikkelen, maar haak af bij trajecten die niet voor mij zijn
De leerdoelen van de leertrajecten zijn óf niet bekend óf te vaag
Hoe goed ben ik eigenlijk al? Denk ik dat of weet ik dat?
Functieprofielen? Een HR feestje, slecht te gebruiken in de praktijk.
Die leertrajecten zijn van die grote brokken. Welk deel is voor mij geschikt?
van Werk naar Werk: ja maar dan wil ik wel weten wat ie kan!
zo jammer dat al die branches verschillende definities hanteren
Het Skill Referentie Framewerk
dé basis voor gerichte ontwikkeling
Onafhankelijk, objectief en gedetailleerd referentiemodel voor de (professionele) skills
Dé objectieve meetlat voor meten en ontwikkelen van vaardigheden
Eenduidig beschreven niveaus per vaardigheid (tbv objectieve beoordeling, classificatie) en de op elk niveau benodigde kennis: het prestatie DNA van de vaardigheden (skills)
Logische opbouw en samenhang van de samengestelde vaardigheden
Gedetailleerd en specifiek genoeg om gericht te kunnen ontwikkelen
Internationaal erkend
Ontwikkeld met Subject Matter Experts (SME’s)
Koppeling met bestaande competentie sets en framewerken (21st century skills, e-competence famewerk, etc)
Wat levert het op?
Mensen nemen de regie over hun eigen ontwikkeling
Nauwkeurig zicht op individuele voortgang in ontwikkeling vd medewerker in de tijd
Substantiële kostenbesparing van trainingen door goede matching
Heldere bruikbare ontwikkelroutes voor gepersonaliseerd leren
Objectieve Classificatie van leereenheden voor praktische en bruikbare koppeling aan van trainingen, opleidingen en leertrajecten
Ontsluiting (incompany) academy middels perfecte matching tussen individuele leervraag en leerdoel en van leereenheid (op inhoud en niveau).
Match met breed trainings / development aanbod op inhoud en leerdoelen
Samenhangend formeel én informeel leren door integrale gedetailleerde onderbouwing van benodigde vaardigheden
Waar helpt het?
Gevalideerd, erkend en branche onafhankelijk; mogelijkheid tot switchen tussen werkkringen
Transparant en helder beeld van het ‘kunnen’; zowel op skill niveau als op samenstelling (bv functieprofiel of competenties)
Beschikbare bruikbare (gevalideerde) data over ‘kunnen’
Bruikbare en hoge kwaliteit data voor gericht meten, sturen en ontwikkelen van vaardigheden
Complexe competenties zijn helder ontrafeld in herkenbare en bruikbare vaardigheden; toepasbaar in de dagelijkse praktijk
(HR) Concrete invulling basis voor werken met functieprofielen en doorvertaalde competenties
(HR) Beoordelings- en functioneringsgesprekscyclus krijgt inhoud en zin (niet meer 1x/jaar maar frequent)
Makkelijk geschikte passende training / leereenheid te vinden
Objectief en onafhankelijk: geen ‘wij van wc-eend … ‘ adviezen
Praktische toepassingen voor Human Capital